Когато взимаме пари на заем от финансови институции, обикновено имаме спешна нужда и искаме това да се случи в най-кратки срокове. Каква е разликата между онлайн кредит и този взет от офис на кредитната компания?
Как протича процесът по кандидатстване за кредит в офис?
Когато искаме да вземем пари на заем за каквато и да е цел, можем да отидем в офис на кредитната компания. След това трябва да изчакаме консултанта да разгледа нашия случай или да си уговорим среща с него за определена дата, за да объдим условията и да обсъдим подробно всички изисквания и условия. Преди да продължим с попълването на заявката за бърз кредит, ще ни е необходима лична карта. С нейна помощ представителят на кредитната институция ще потвърди самоличността ни. След това ще започнем да попълваме получения формуляр. Когато заявката се попълва в офис на кредитната компания можем да зададем на служителя всички неизяснени за нас въпроси.
В процеса на подаване на искането за кредит ще трябва да предоставим информация за формата на нашата заетост и размера на доходите, които получаваме. В зависимост от политиката на компанията, нашата кредитна история ще бъде проверена и в Централен кредитен регистър (ЦКР).
В случай, че кредитоискателят успешно премине процеса на проверка и подпише договор за кредит, кредитният консултант ще му съдейства за прехвърлянето на средствата по банковата му сметка. Много фирми за бързи кредити предлагат на своите клиенти няколко възможността за получаване на отпуснатите им пари на заем. Освен по банкова сметка може да се вземат в брой в офис на фирмата или на каса в търговски обект на партньор.
Как протича процесът по кандидатстване за онлайн кредит?
Ако искаме да вземем онлайн кредит, първо трябва да подготвим лична карта, имейл адрес и номер на личната ни банкова сметка. Следващата стъпка обикновено е да кликнете върху иконата „Искам кредит “ или „Подай заявка“ на уебсайта на кредитната компания, която сте избрал. За да попълните заявка за кредит трябва да попълните серия от данни, които са описани в отделни полета на онлайн формата.
Процесът по кандидатстване за онлайн кредит в голяма степен е идентичен с този в офис. Информацията, която предоставяте на кредитния консултант е същата, която попълвате и при онлайн заявка за кредит. Следващата стъпка е проверка на самоличността, която в зависимост от фирмата може да се извършва по различен начин. В практиката се използва саморъчно направено селфи, снимка на лична карта, специално мобилно приложение, разговор по телефона с оператор.
След извършване на всички необходими проверки и подписване на договора, който получаваме на нашия имейл адрес, кредитната компания извършва паричен превод по нашата сметка.
С какво се различават онлайн кредитите от тези, усвоени офлайн?
Онлайн кредит и кредит получен в офис на компанията са един и същ финансов продукт. Единствената разлика е каналът, през който се извършва процесът на кандидатстване, проверка и подписване на договора.
Коя форма е по-удобна за нас зависи от личните ни предпочитания и възможности. Повечето хора предпочитат личния контакт с консултанта. Те предпочитат да прочетат и подпишат договор на хартиен носител, докато са в офис на кредитната институция. Това със сигурност е по-удобната форма на комуникация за възрастни хора, които не са толкова опитни в интернет средата.
За втората група е важно времето. То е свързано със скоростта на процеса на отпускане на кредит и свободата за завършване на целия процес. За мнозина това е и удобство, защото не е нужно да посещават офис на кредитна компания. Това е особено валидно, когато той се намира в друг град.