Facebook Pixel

Как да се калим в студените дни

Как да се калим в студените дни

Борбата срещу настинките и грипа започва с поддържането на добър имунитет. Съществуват различни практики, които ни помагат да се поддържаме в добро здраве
 

Не прекалявайте с въглехидратите 

Студът навън ни прави склонни да прекаляваме с въглехидрати и по-тежки храни. Преяждането обаче отслабва имунитета и ни прави по-податливи към болести. Затова опитайте се да не прекалявате с тежки, мазни и богати на въглехидрати храни. Разнообразявайте менюто си със салати от кореноплодни, зеленчукови и месни супи и варива. Те ще ви доставят необходимите витамини, фибри  и протеини. Не забравяйте и подправките като чубрица, мащерка, джоджен, пипер. Те са не само идеалните ароматни добавки към зимните рецепти, но и съставки, богати на витамини и минерали. 
 

Пийте вода и чай

Увеличаването на количеството чиста вода, което приемате всеки ден помага не само на храносмилателната система. Редовният прием на вода предпазва мембраните на очите и носа от изсъхване, което е характерно в зимните дни. Сухотата, от своя страна, ги прави податливи на циркулиращите вируси. Освен вода, препоръчително е да консумирате топли напитки и такива богати на витамини. Билковите чайове, домашно изцедените сокове от цитруси, цвекло и моркови са идеални напитки за сезона. Към тях може да добавите джинджифил или хрян, които са изключително полезни в борбата срещу вирусите.
 

Добавете фреш към закуската

Включете в сутрешното си меню прясно приготвен сок от цитруси, които Ви допадат. По възможност обаче добавете един грейпфрут към фреша си. Той ще спомогне за повишаване на имунитета Ви. Само не прекалявайте - консумирайте до един грейпфрут на ден. 
 

Наспивайте се 

Най-сигурният начин да помогнете на тялото си да се справи само с атакуващите го вируси е добрата почивка и пълноценния сън. Колкото и натоварено да е ежедневието Ви и въпреки множеството отговорности, не пренебрегвайте ползите от добрия сън. Осигурете си 7-8 часа сън на вечер и ще бъдете в кондиция, както психически, така и физически. 
 

Спазвайте добра лична хигиена 

Въпреки, че това трябва да е нещо, което спазвате без значение от сезона, добре е да се припомни. Измиването на ръцете със сапун и топла вода е абсолютно задължително в сезона с увеличен риск от предаване на вируси и бактерии. Не го пренебрегвайте. Избягвайте да търкате очите и носа си, тъй като това помага вирусите от ръцете да попаднат директно във Вашето тяло. Редовно изпирайте и ръкавиците и шала, с които излизате всеки ден.
 

Спортувайте

Като казваме спортувайте, нямаме предвид задължително да посещавате фитнес залите. Даже точно обратното! През зимата избягвайте както интензивното натоварване, така и местата с висока концентрация на хора. 

Много по-добре е просто да се облечете топло и да отидете на разходка в парка или, при повече свободно време, в планината. Можете и да си изтеглите упражнения на телефона или да намерите видеа с тренировки в youtube и да практикувате йога, аеробика, пилатес или каквото друго Ви допада вкъщи. 

Ако сте фенове на зимните спортове, отправете се към най-близката ски писта. Ще се ранообразите, ще подишате чист въздух, ще се раздвижите и ще се порадвате на красотата на зимния пейзаж в планината. А ако искате нужда от бързи пари на заем за подобна почивка, свържете се с нас.